Brengen en halen

Net een beetje anders

Ouders zijn welkom in onze school. Je mag je kind ’s morgens tot op de speelplaats brengen, mee wachten tot het belt en daarna stappen de kinderen alleen verder naar hun klassen. Voor de nieuwe instappers in onze peuterklas maken we een uitzondering, de eerste dagen mogen ouders de peuters mee naar de klas begeleiden om jas en boekentas weg te zetten en nog een lekkere knuffel te geven in de praatronde. ’s Avonds kan je aan de klasdeur je kind opwachten. Zo heb je een direct contact met de klasleerkracht en kan je de juf of meester aanspreken als er iets is, ook de leerkracht zal de ouders snel aanspreken als dit nodig is.

Voor - en naschoolse opvang

Onze school heeft een eigen voor- en naschoolse opvang. Kinderen kunnen voor en na schooltijd terecht in een lokaal dat helemaal is ingericht voor de opvang van onze kinderen. Als het weer het toelaat, kunnen ze ook nog fijn buiten spelen. Op verschillende momenten tijdens het schooljaar bieden we ook een gratis sportaanbod aan voor de kinderen die in de naschoolse opvang blijven : tai chi en zumba. Je moet je kind niet vooraf inschrijven voor de opvang. We vragen wel dat het kind weet dat het in de naschoolse opvang moet blijven en dat je bij jongere kinderen het even aan de leerkracht meldt. De bijdrages voor gebruik van onze opvang worden telkens per familie op maandlijsten bijgehouden. In het begin van de volgende maand staat dit verrekend op de maandelijkse factuur. Gezinnen met 3 kinderen of meer, krijgen een aangepaste prijs. Jaarlijks is er een fiscaal attest voorzien.

Onze uren van de voor- en naschoolse opvang zijn de volgende : maandag en donderdag van 07.00u tot 8.30u en van 15.50u tot 17.30u, dinsdag en vrijdag van 07.00u tot 8.30u en van 15.25u tot 17.30u, woensdag van 07.00u tot 8.30u en van 11.45u tot 12.45u.

Als je op woensdag langer opvang nodig hebt, kan je afspreken met Gabbers&Co in de Druivenstraat. Een bus van Gabbers komt de kinderen aan school ophalen. Voor de inschrijving en de communicatie met Gabbers sta je zelf in. Gabbers contacteert de school als er kinderen naar hun opvang moeten.